חברה, ארגון, עסק או משרד, אינם יכולים להתקיים ללא ההון האנושי. ההון האנושי הזה הוא העובדים ועל הרגשתם ושביעות רצונם, יש לשמור. נכון, יש לא מעט דורשי עבודה אך במקביל יש לא מעט מקומות עבודה וכאשר עובד מרוצה, הוא עובד טוב יותר, משקיע יותר ובעצם מקדם את העסק יותר. למעשה, מה שאנחנו אומרים הוא שחשוב לשמר את העובדים שלנו על מנת שהעסק שלנו יתקדם ויעבוד טוב יותר. על הדרכים לעשות זאת באופן מקורי ועוד, בשורות הבאות…
שומרים על העובדים שלנו
"תרבות יום א'" הושרשה אצלנו עוד במהלך השירות הצבאי, בו ימי התאווררות ומנוחה, היו אקוטיים וחשובים מאוד לנהל והיה חובה לבצע אותם. מאז, ארגונים רבים אימצו זאת והבינו את החשיבות הרבה של ימי כיף לעובדים על בסיס קבוע (חצי שנתי, שנתי, בחגים וכדומה) ואכן מנהיגים זאת. הפעלת ימי כיף, המאפשרים לעובדים להתרענן ולחדש מצברים, תורמים לא רק לעובדים אלא לארגון כולו. התרומה באה לידי ביטוי בכך שהעובדים מרגישים כי הם חשובים למערכת וגם כפועל יוצא, חברויות מתהדקות וקשרים נרקמים מחוץ לכותלי המשרד או המפעל. חידוש המצברים ושיחות הברזייה שיתקיימו לאחר יום כיף, ערכם לא יסולא בפז וזאת יודע כל מעסיק.
ארגונים רבים, הרוצים לשמר את העובדים שלהם ועל ידי כך להגדיל את התפוקה שלהם, חוגגים לעובדים גם בימי ההולדת. יש לא מעט רעיונות ואטרקציות, כגון יום הולדת המירוץ למיליון או חפש את המטמון, שגם אנחנו הבוגרים, נהנים מהם לא פחות מהילדים. כאשר המעסיק שלך, טורח ומשקיע בך ביום ההולדת, השקעה פרטית ואישית עבורך, אתה כעובד באופן אוטומטי מרגיש שייכות גדולה יותר למקום העבודה ועובד במרץ רב ובעיקר מתוך רצון והרגשה.
לסיכום, כאשר עסק או ארגון כלשהו, דואג לעובדיו, לרווחתם ולהרגשה הטובה שלהם, לצד הרצון להגדיל את תפוקת העובד ולייצר אצלו תחושת נאמנות, ינהיג ככל הנראה ימי כיף לעובדים על בסיס קבוע ואין זה משנה התדירות. עסקים וארגונים, שבאמת שמים את העובדים שלהם במקום הראשון, גם יחגגו להם את ימי ההולדת בעזרת מגוון אטרקציות, כגון יום הולדת המירוץ למיליון וכדומה. חשיבות היציאה מקופסת המשרד והתפקיד, תורמת לעובד להרגיש משפחתיות ורצון לשמר את מקום העבודה שלו. בעל עסק זכור, יום הכיף אומנם עולה לך כסף אך ההשקעה חוזרת בתצורת תפוקתו של העובד הגדלה בשל הרגשתו, שמעריכים אותו, שהוא חלק מהמשפחה והוא חשוב למערכת.