אנחנו נכנסים לאינטרנט יום-יום במגוון דרכים שונות: פייסבוק, גוגל, קריאה בעיתון – לכל אדם יש את האתרים החביבים עליו שהוא נוהג לבקר בהם כל יום, ובמקרים רבים עשרות פעמים ביום. אבל יש חוויה שמשותפת לכל הגולשים, בכל האתרים, והיא השיטוט האקראי. כאשר אנחנו נמצאים בכל אתר שהוא סביר מאד שנתגלגל ממנו, באופן לא צפוי כלל מבחינתנו, לאתרים רבים נוספים. זה קורה לנו בגלל שהרשת מובילה אותנו, במגוון דרכים מתוחכמות, למוצרים ומפרסמים שונים ששלמו כסף לגורמים שונים בשביל לקבל תנועת גולשים איכותית.
זוהי החוויה מנקודת מבטו של המשתמש באתרים – הגולש האקראי שמגיע לאתרים שונים וחדשים ללא כל כוונה מוקדמת. ומה קורה מנקודת מבטו של המפרסם, אשר משתוקק להביא את תנועת הגולשים האיכותית ישירות לתוך העסק שלו? המפרסם משלם כסף לחברות פרסום שונות כדי לשכור באנרים באתרים רלוונטיים לתחום פעילותו. במקרים אחרים הוא מושך את המשתמשים דרך גוגל, או אפילו באמצעות מאמרי תוכן. כך או אחרת, כאשר אתה כבעל עסק מצליח להביא את הגולש אל השטח שלך – מומלץ מאד להביא אותו אל דף נחיתה שייתן לך את הדחיפה השיווקית שאתה מחפש.
מה זה דף נחיתה?
נניח שהגולש הגיע אל דף הבית של האתר שלך. האם הוא יבין איזה מבצע מדהים מוצע לו ממש היום? האם הוא ישים לב למוצר המוצלח ביותר שיש לך לשווק לו? לכל עסק יש נקודת חוזק או מבצע נקודתי שיכולים להתחיל מכירה בצורה הטובה ביותר. אבל כאשר הגולשים מגיעים לאתר הם מוצפים במידע רב ואולי יחמיצו את המידע הרצוי. מצד שני, אם תשנו את האתר שלכם כך שיכיל מסר אחד בלבד, אתם הורסים את האתר שהושקע בו עמל רב. כאן נכנס לתמונה דף נחיתה שייתן לך את הדחיפה השיווקית – פשוט דף רשת בודד שבו מסר יחיד, פשוט וקליט שמניע את הגולש לפעולה הרצויה.
ישנן חברות שונות שיאפשרו לך ליצור דפי נחיתה מהבחינה הטכנית, אבל ברור שדף נחיתה מוצלח מושתת לא רק על הפתרון הטכני אלא בעיקר על המסר המילולי ועל העיצוב הוויזואלי. דף הנחיתה שלך יציע כאמור מסר ויזואלי של גרפיקה, לעתים בשילוב תמונה רלוונטית – ביחד עם מסר מילולי ברור, קצר וקולע. הטקסט חייב לקרוא לפעולה, וטוב במיוחד אם הגולש יבצע את הפעולה בדף הנחיתה עצמו – למשל – ישאיר שם ופרטי התקשרות. קישור לרכישה או לאתר יעניק לגולש אפשרות להשיג מידע מלא יותר. נסו לעשות שימוש בכלי האפקטיבי הזה ותגלו את כוחו.